DIETA NA MASĘ

Dieta na masę jest stosowana stosunkowo rzadko. Jej zadaniem jest zdrowe przybranie na wadzę zachowując odpowiednie proporcje i masę mięśniową. Dieta taka powinna być ustalana przez lekarza dietetyka indywidualnie, jednak jej podstawowe warunki są z reguły takie same dla wszystkich. Przede wszystkim należy zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii od 500 do 1000 maksymalnie,powinniśmy jeść częściej,ale w mniejszych porcjach- około 6 razy dziennie.

Musimy pamiętać również o wypijaniu dużej ilości wody, pozwolić sobie możemy na napoje energetyczne czy izotoniczne ,które uzupełnią nasz organizm w składniki mineralne utracone podczas wysiłku. Należy również spożywać dużo białka – najlepiej w postaci chudych mięs, ryb czy produktów mlecznych. Podczas przygotowywania śniadania pamiętać trzeba by było ono bogate w węglowodany,kolacja natomiast była wysokobiałkowa, ale zarazem nisko węglowodanowa. Podczas diety jeść możemy to co lubimy – pieczywo,kasze, miód, sok pomarańczowy czy banany, nie musimy również rezygnować z tłuszczów roślinnych. Koniecznie trzeba pamiętać,że dieta powinna być połączona z intensywnymi ćwiczeniami ,które powinna ustalić osoba do tego przygotowana.